Metropolikaavan keskeiseksi suojelukohteeksi. Den 21 mars 2011


På förslag av Ville Ylikahri (grön) bordlade Helsingfors stadsstyrelse på sitt möte idag ärende med rubriken "Östersundomin yhteisen yleiskaavan luonnoksen nähtäville asettaminen".

I dagens nummer av Helsingin Sanomat ingår en ledarartikel med rubriken "Länsirataa tarvitaan". I artikeln kan man bl.a. läsa att [utöver västbanan och Pisara-rata] "Muita tärkeitä hankkeita ovat itämetron rakentaminen Östersundomiin, raideliikenteen jatkaminen edelleen itään sekä länsimetron jatkaminen Kivenlahteen." Här förefaller man betrakta östmetron till Östersundom och "raideliikenteen jatkaminen edelleen itään" som två skilda projekt.

De gröna publicerade härom dagen ett "brev till medlemmar och anhängare" gällande "Kuukauden kampanjateko: miten Siru Kauppinen sai tekstinsä Hesariin?" eller hur Helsingin Sanomat noterade utredningen "Seudullinen ratikkalinjasto Östersundomiin – metron hinnalla". (Se "Toma metrovagnar. Den 16 mars 2011".) Brevet har rubriken "Vihreä kirje 3/11: Sirpa "Siru" Kauppinen puski näkemyksensä Hesariin".

De gröna i Nyland har idag publicerat ett pressmeddelande med rubriken "Tuja Brax, Tiina Elo ja Mari Puoskari Nuuksiossa: Ruuhka-Suomen viheralueet on turvattava metropolikaavalla". Jag citerar ur meddelandet:


Kuntien omat yleiskaavat taas eivät turvaa viheryhteyksien säilymistä yli kuntarajojen. Metropolikaavan keskeiseksi suojelukohteeksi on otettava pääkaupunkiseutua ympäröivä viherkehä, vaatii Espoon vihreän valtuustoryhmän uheenjohtaja Tiina Elo.

Viherkehä kulkee Sipoonkorpi-Östersundomista Vantaan Petikon, Nuuksion järviylängön ja Kirkkonummen Meikonsalon kautta Porkkalanniemen eteläkärkeen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar