Toma metrovagnar. Den 16 mars 2011


I dagens nummer av Helsingin Sanomat ingår en artikel med rubriken "Kiista Östersundomin raideratkaisusta ei laannu". Jag återger inledningen på artikeln:


Metrolinjan rakentaminen Östersundomiin käy kalliiksi. Lisäksi metrovaunut kulkevat Östersundomista ruuhka-aikana puolityhjillään, koska suurin osa ihmisistä liikkuu muualle kuin Helsingin keskustaan.


Det är inte tidningen själv som har kommit fram till slutsatsen, utan en trio bestående av tre personer med "ingenjörsbakgrund". I artikeln berättas det även att "Vantaa on tällä viikolla aloittamassa pikaraitiotien selvityksen."




Igår publicerade Helsingin Sanomat FNB:s notis med rubriken "Pääkaupunkiseudulla on vapaata rakennusmaata vuosiksi". Det finns skäl att återkomma till nyheten.


Helsingin Sanomat publicerade den 13 mars en artikel med rubriken "Vantaan Kongo haluaa pysyä raiteiden ulottumattomissa". Jag cieterar ur artikeln:


Vantaalla ei ole tällä hetkellä aikeita asuttaa Kongoa. Vantaa-seuran puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Jukka Hako (sd) kuitenkin linjaa, että hänestä olisi järkevämpää rakentaa nauhamaisesti Klaukkalan radan varteen kuin ahtaa asuntoja Länsimäkeen, itämetron ainoalle vantaalaispysäkille.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar